Søk i bloggen

Bloggarkiv

Følgere

mandag 30. november 2009

PostHeaderIcon Randis krumkaker.


Jeg har så vidt starta med julebaksten. Her er mine krumkaker. De er alltid gode og jeg vil gjerne dele oppskriften :-) Jeg pleier alltid å bruke digital brev-vekt/diettvekt for å få nøyaktig vekt. Her brukte jeg 3 egg og fikk ca. 50 store krumkaker. Oppbevares tørt  i kakeboks.
Randis krumkaker.
  • 2 egg (veies uten skall)
  • Sukker lik vekta til 2 egg
  • Pisk eggedosis av egga og sukkeret
  • Smeltet smør lik vekta til egga has i røra (jeg bruker soft soya og smelter forsiktig)
  • 3/4 av vekta til egga med hvetemel
  • 1/4 av vekta til egga med potetmel
  • Hvetemel og potetmel røres forsiktig i resten av røra
  • 2 spiseskjeer med kaldt vann has i røra
  • Litt kardemomme has i
  • Mitt krumkakejern bruker ca. 25 sekunder på hver kake

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det er mye god "snacks" i forbindelse med jula. Kjempegode som de er, men kan også fylles med is eller trollkrem!
Kaare Jan

Legg inn en kommentar