Søk i bloggen

Bloggarkiv

Følgere

mandag 9. november 2009

PostHeaderIcon Prøveprosjekt med Toving av ukjent garn for meg.


Prøveprosjektet mitt da jeg gikk tom for vamsegarn en lørdag ettermiddag og Ullvarefabrikken var stengt. Kjøpte et  garn i Isfjorden på salg fra Gjestadal som heter Cortina. Jeg brukte pinner nr. 8 og brukte samme oppskrift som jeg har laget til Rauma Vamsegarn. Det var litt tungt å strikke med og garnet var tykkere og mye mere udrøyt enn Rauma Vamsegarn. Glad jeg kjøpte mye. Tovet det på maskina først i 60 grader med mye såpe, men syns det ble tova for lite. Så jeg tok en runde til i 40 grader. Det ble litt vel mye hehe. Så da de var ferdig var jeg glad jeg hadde en stor sterk herrehånd til å hjelpe meg. For de hadde virkelig tovd seg. Så herremannen ble sittende en god stund å strkke og dra de på seg. Men du verden hvor tett og god de ble etter tørk. Tror ikke det kommer til å blåse gjennom disse. Ja, ja den herrehånden pleier jeg også å bruke til Rauma Vamsegarn tovede votter :-)) Om garnet: Cortina fra Gjestdal 100% Ull 50 gram=55 meter. Dette er udrøyt.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar