Søk i bloggen

Bloggarkiv

Følgere

søndag 8. november 2009

PostHeaderIcon Flettet kvare.


Jeg var så lei av å strikke "vanlige" sokker, så jeg fant ut at jeg villle "dikte" et mønster etterhvert som jeg strikket. Men garnet var ikke noe godt å strikke med. Det var hardt og tungt. Det heter bare Raggegarn fra Gjestdal ASA og koster bar 9 kroner nøstet. Jeg startet så fint med å legge opp antall masker delelig på 12 og skrev et mønster etterhvert som jeg strikket. Jeg brukte pinner 3,5. Jeg strikket nokså stramt den første sokken og flettene ble steinharde. Riktig et slit for utslitte muskler og sener. Da måtte jeg også strikke like stramt den andre sokken. Det ble det først et par. Strikket så et par til og slakket veldig da jeg strikket flettene og da var det virkelig mye lettere. Da vet jeg at neste gang jeg strikker sokker av det garnet med fletter så må jeg strikke flettene nokså slakt. Garnet er Raggegarn fra Gjesdal. 60% Ull-20% Nylon-20%Akryl. 50 gram = 100 meter. Tror sokkene blir gode å bruke. <:-)

1 kommentarer:

Strikkejenta sa...

Så flotte sokker!

Legg inn en kommentar